Ízületi fájdalom és fitnesz. Az ízületek védelme - hogyan, mit, és miért?

Gyulladáscsökkentés természetesen | Diéta és Fitnesz
Fitnesz — Testünk hajlataiban előreugranak csontjaink. Ez jellemző a térd- a csípőízületekre és az ujjainkra is mind a kezünkön, mind a lábunkon.

Izületi kopás Futás, súlyzós edzés - talán ez a két leginkább emlegetett szabadidős sporttevékenység, mellyel kapcsolatban az ízületek kopásával, sérülésével riogatnak.

Terjed ez az információ szájról-szájra is, de gyakran még szakemberektől is hallhatunk ilyesmit.

Edzéstippek, ha ízületi problémákkal küzdesz

Vagy talán már veled is előfordult: fájdalmat éreztél valamelyik ízületedben és az orvos, ha nem tudott felállítani stabil diagnózist, akkor csak annyit mond: hagyd abba a sportolást. Az emberi test alapjában véve is úgy terveztetett, hogy a fizikai aktivitás fontos része az egészségnek. A testedzés erősíti a szívet a tüdőt, javítja a vérkeringést, de az izommunka még abban is segít, hogy a méreganyagok gyorsabban távozzanak a szervezetből.

Na és persze ott van a közérzetre gyakorolt pozitív hatás. Mégis időről időre szóba kerül, hogy jobb, ha nem futunk, az ízületi fájdalom és fitnesz a térdízületnek, a súlyzós edzés pedig úgy egészében véve veszélyes az ízületi egészségre.

LENMAGOLAJ

Szerencsére egy tanulmány, melyet a Journal of Anatomy szakújságban publikáltak, segít eloszlatni ezt a tévhitet. A tanulmány következtetése ugyanis az, hogyha nincs előzetes sérülés, akkor nem kell tartanunk attól, hogy a szabadidős sporttevékenység káros lenne az ízületekre. Ízületi fájdalom és fitnesz kutatás széles réteget ölelt fel, támaszkodott egyesült államokbeli, németországi adatokra is. Ezek alapján kijelenthető, hogyha nem volt már létező ízületi sérülés, akkor a sporttevékenység nem növelte a kopásos ízületi károsodás kockázatát.

Ízületek erősítése, ízületi fájdalmak kezelése

A tanulmány vezetője elmondta, hogy az élsport esetében más a helyzet: azoknál a sportoknál, ahol egyébként is gyakoriak a sportsérülések, nagyobb valószínűséggel alakul ki oszteoartrózis, vagyis kopásos ízületi elváltozás. A szabadidős sport következménye ezzel szemben inkább csak a pozitív testi és szellemi változásokban figyelhető meg.

Ami mégis a legproblémásabb ízületi kopás szempontjából, az a testsúly.

ízületi fájdalom és fitnesz

A kutatás vezetője szerint a térdízület egészségének legfőbb veszélyeztetője a túlsúly, olyannyira, hogy minden egyes felszedett felesleges hogyan használjuk a bojtorján ízületi fájdalmakat tulajdonképpen nem csak 1 kilónyi többletnyomást jelent a térdre, hanem azt mondhatjuk, hogy durván olyan többletterhet gyakorol, mintha négy kilóval több nyomás érné.

A következtetések Tudva, hogy a túlsúly az ízületi kopás legfőbb okozója éppen a testmozgás lesz az, ami segíthet minket abban, hogy elkerüljük az ízületek ilyenfajta elváltozását.

Az EPA önmagában is képes, hogy megakadályozza a szívbetegségeket és a gyulladásos betegségeket, mint az arthritisz ízületi gyulladás. Ezért ajánlott ezeknek a pácienseknek a húsok helyett a halhús fogyasztása. A DHA a szemekre fejt ki jótékony hatást, és segít fejleszteni a gyermekek egészséges agyszövetét. Ez az egyensúlyelmozdulás gyulladáscsökkentő hatást fejt ki, amely elnyomja a kellemetlen fájdalmat és a gyulladásos folyamatokat, beleértve a különböző inak, szalagok és ízületek gyulladását.

Az egészséges élethez szükségünk van megfelelő, változatos táplálkozásra, így a koplalás nem segíthet. Csakis a megfelelő táplálkozás és a sport együttese óvhat meg minket.

Ha valaki úgy próbálná csökkenteni túlsúlyát, hogy egyszerűen nem eszik, azzal meglévő kevés izomzatát építi le. Mi történik ebben az esetben?

ízületi fájdalom és csontozat

A több izom ezzel szemben több energiafelhasználást jelent, könnyebb sporttevékenységet ha használjuk is az izomzatot. Ráadásul az izomzat központi befolyással van az ízületek működésére is.

vállízület sérüléseinek kezelése kéz izületi gyulladás lelki okai

Egy másik kutatás egyenesen az ízületrombolónak vélt futással foglalkozott. Eredményként arra jutott, hogy a hosszútávfutás egészséges idős embereknél nem növeli az ízületi kopás kockázatát.

amikor az ízületek fájnak a lábakon hogyan kell kezelni a duzzadt ízületet a lábán

És ha már meg van a baj Ha már ízületi problémáink vannak, akkor sem kell búcsút inteni a sportnak. A Natural News szakértői szerint fontos, hogy erősítsük négyfejű combizmainkat. Emellett olyan sportformát ajánlanak, mely nem a súlyteher növelésén alapszik, így elsőként úszást javasolnak. Kezeléshez omega-3 zsírsavakat és glükozamint javasolnak.

A glükozamin természetben is megtalálható vegyület.

Fájdalmas ízületek

Tanulmányok szerint hatásos alternetívája lehet a szteroidalapú gyógyszereknek, melyek mellékhatásai egyre több aggályt keltenek. Egyes források csipkebogyót javasolnak, A csipkebogyópor a megfigyelések szerint három havi szedés után jelentősen csökkentette az oszteoartrózistól szenvedők fájdalmait.

hogyan lehet kezelni a boka duzzanatát

További előnye, hogy recept nélkül beszerezhető, mellékhatások helyett pedig inkább csak további pozitív hatásokat ízületi fájdalom és fitnesz. A fentiek mellett még egyszer át kell gondolnunk a súlyzós edzést, új szemszögből vizsgálva azt.

Prosím, ověřte se

Tudjuk már, hogy a súlyfelesleg az, ami leginkább veszélyezteti az ízületeket. Ha már kialakult a betegség, akkor még fontosabb, hogy megszabaduljunk a felesleges kilóktól. Az edzőtermi súlyzós edzésnek van egy csodálatos tulajdonsága, ezt izolációnak nevezzük. A testépítők a test célirányos fejlesztése érdekében olyan gyakorlatokat és gépeket dolgoztak ki, melyek elkülönítve mozgatják meg az egyes izomcsoportokat.

Termékcsoportok

Miért fontos ez az ízületi bántalommal küzdőnek? Ha például tudjuk, hogy a térdünk sérült, és tudjuk, hogy fontos lenne megszabadulni néhány kilótól, akkor az edzőterem kiváló izolációs gyakorlatokat és fitnesz gépeket nyújt számunkra azzal, hogy a felsőtest izomzatát dolgoztatva növeljük kalória felhasználásunkat. Az izomregeneráció során ez a felhasználás pedig folytatódik.

ízületi fájdalom és fitnesz a csípőízület akut ízületi gyulladása

Tehát okosan megválasztott edzésre, súlyzós edzésre, úszásra van szükségünk a megfelelő táplálkozás mellett akkor, ha ízületi fájdalom és fitnesz megtörtént a baj.

Hasznosvélemények